Opis realizacji

Tym razem trafiło do nas BMW X5 z silnikiem 3.0sd o mocy fabrycznej 286 KM. W aucie zaczęły się problemy z filtrem cząstek stałych, co jakiś czas wyświetlał się check na desce rozdzielczej. Po zdiagnozowaniu usterki podjęliśmy decyzję o jego usunięciu. Przy tej okazji właściciel zdecydował się również na chip tuning.

Część mechaniczna pracy polegała na wyjęciu wkładu filtra DPF i złożeniu wszystkiego ponownie tak, by nie było żadnych śladów po jakiejkolwiek ingerencji. Następnie nasz programista zmodyfikował oprogramowanie sterownika aby procedura wypalania filtra się nie włączała, a także podniósł moc i moment obrotowy. Po całej modyfikacji sprawdziliśmy X6 na hamowni, pomiar wykazał 363 KM i 705 Nm, czyli doszło +97 KM i +176 Nm względem parametrów jakie auto uzyskiwało ze zużytym filtrem DPF.

Udostępnij