Opis realizacji

Cayenne drugiej generacji z trzylitrowym dieslem pod maską to najczęstsza konfiguracja, którą można spotkać na naszym rynku.

Ten egzemplarz wyróżniał się na tle innych wyjątkowym kolorem lakieru oraz ceramicznymi hamulcami, co jest rzadkością w modelu z wysokoprężnym silnikiem.

Niestety, to auto porusza się głównie po mieście, dlatego szybko pojawił się problem z filtrem cząstek stałych.

Najpierw mechanicznie usunęliśmy wkład DPF i wykonaliśmy atrapę z oryginalnej puszki. Dzięki pozostawieniu katalizatora nie będzie po wszystkim nadmiernego dymienia i nieprzyjemnego zapachu spalin.

Aby Porsche bezproblemowo jeździło po usunięciu filtra wyłączyliśmy także elektronicznie jego obsługę wraz z procedurą wypalania w sterowniku silnika (Bosch EDC17).

Po tak wykonanej modyfikacji Cayennem bez większych przeszkód będzie można poruszać się na krótkich odcinkach.

Udostępnij