Opis realizacji

Leon 1P trafił do nas na tzw. komplet, czyli usunięcie filtra cząstek stałych, wyłączenie zaworu recyrkulacji spalin EGR i podniesienie mocy.

Najpierw sprawdziliśmy auto na hamowni. Zmierzyliśmy zdrowe 109 KM i zabraliśmy się do pracy. Najpierw mechanicznie usunęliśmy wkład filtra. Co ważne, katalizator pozostał na swoim miejscu, dzięki czemu nie będzie później problemu z poziomem emisji spalin. Po wykonaniu atrapy wszystko zostało ponownie zamontowane w aucie.

Później zajęliśmy się zaworem EGR. Nie wystarczy go tylko zaślepić mechanicznie, aby wszystko działało poprawnie należy go również wyprogramować w sterowniku silnika, co zrobiliśmy przy okazji wyłączania filtra DPF.

Na koniec ponownie wjechaliśmy na hamownię i zajęliśmy się strojeniem. Leon po całej modyfikacji uzyskał 135 KM i 316 Nm.

Udostępnij