W

ychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów jako jedyni na rynku polskim oferujemy pomiar zadymienia spalin po wykonanej usłudze usunięcia filtra cząstek stałych. Posiadamy na stanie dymomierz DS2 PC – identyczny, w jaki została wyposazona polska policja oraz inne służby mające prawo kontrolować jakość spalin. Dzięki temu właściciel auta, które opuszcza nasz serwis wie, że jego auta spełnia europejskie normy zadymienia spalin.

 


Dymomierz DS2 PC – najważniejsze cechy:

  1. DS2 PC to przenośny dymomierz optyczny, który spełnia wszystkie wymagania stosowania go przy kontroli urzędowej zadymienia pojazdów w Stacjach Kontroli Pojazdrów oraz podczas mobilnej kontroli na drodze wykonywanej przez Policję, Straż Graniczną i Inspekcję Transportu Drogowego.
  2. Spełnia wymagania zał. nr 3 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18.07.2008 (DZ.U. Nr 132, poz. 841) w sprawie kontroli ruchu drogowego.
  3. Jest dostosowany do najnowszej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/40/WE w sprawie badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep (z dnia 6. maja 2009).
  4. Dymomierz DS2 PC przy pomiarach zadymienia spalin (kontroli urzędowej) nie musi mierzyć prędkości obrotowej silnika ani temperatury oleju.

 


Obowiązujące normy dotyczące zadymienia spalin:

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami (§9.1 RMI z dnia 31.12.2002 Dz.U. Nr 32, poz 262 ze zm.) jednym z podstawowych kryteriów uznania stanu technicznego pojazdu za niezadowalający ze względu na zagadnienia związane z ochroną środowiska jest zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym (diesel) większe niż:

  1. dla jednostek bez doładowania: 2.5 k(m-1)
  2. dla jednostek z turbodoładowaniem wyprodukowanych przed 30.06.2008: 3.0 k(m-1)
  3. dla jednostek z turbodoładowaniem wyprodukowanych po 30.06.2008: 1.5 k(m-1)

 


Warunki, które muszą być spełnione aby wykonać prawidłowy pomiar zadymienia:

  1. Temperatura otoczenia musi być wyższa niż 5 stopni Celsujusza.
  2. Silnik (płyn w układzie chłodzenia) musi być rozgrzany do minimum 80 stopni.
  3. Układ wydechowy musi być szczelny.
  4. Podczas pomiaru głowica dymowa nie może znajdować się w jednej linii z układem wydechowym.

 


Proces pomiaru zadymienia spalin w autach z jednostkami diesel:

  1. Rozgrzanie silnika aż do uzyskania temperatury 80 stopni.
  2. Umieszczenie sondy dymomierza układzie wydechowym.
  3. Stopniowe wkręcenie silnika na maksymalne obroty, po uzyskaniu których wracamy do obrotów jałowych (całość trwa około 1,5-2 sek).
  4. Wyjęcie sondy dymomierza z układu wydechowego.
  5. Odczekanie 10 sekund na analizę zadymienia.
  6. Wydruk wyniku pomiaru.

 


Przykładowe rezultaty pomiaru zadymienia spalin po usunięciu filtra cząstek stałych:

Pomiar zadymienia spalin Infiniti QX70 3.0d   Pomiar zadymienia spalin Honda CR-V 2.2 i-CDTI   Pomiar zadymienia spalin Fiat Ducato 2.3 MultiJet   Pomiar zadymienia spalin Audi A4 B7 2.0 TDI PD   Pomiar zadymienia spalin Nissan X-TRAIL 2.0 DCI   Pomiar zadymienia spalin Mercedes W204 220 CDI   Pomiar zadymienia spalin Isuzu D-MAX 2.5d   Pomiar zadymienia spalin Toyota Corolla Verso 2.2 D-CAT   Pomiar zadymienia spalin Skoda Superb II 1.6 TDI CR


Przykładowe zdjęcia z procesu pomiaru zadymienia spalin:

Dymomierz DS2 PC   Pomiar DS2 PC Ford SMAX   Pomiar DS2 PC Audi A4   Pomiar DS2 PC Opel Insignia   Pomiar DS2 PC Mercedes klasy B   Pomiar DS2 PC Isuzu D-MAX